Lehtijutut

Lisämyynti on liiketoiminnan kivijalka. Lisämyyntimahdollisuuksien havaitseminen ja niiden hyödyntäminen kannattaa, sillä kun asiakas on saatu jo ostamaan hoito saadaan samalla vaivalla parempi tulos. ” Myymistä ei pidä nolostella. Se ei ole tuputtamista tai tyrkyttämistä vaan asiakkaan auttamista, ”Rummukainen muistuttaa. ”Asiakkaalle kannattaa myydä kokonaispaketteja. Älä tyydy liian vähään, vaan tarjoa rohkeasti lisämyyntiä.”

Suomen kosmetologien yhdistyksen jäsenlehti 1 / 2015
 


Yritysvalmentaja ja myyntikouluttaja Tuija Rummukainen näkee suomalaisten ongelmana nimenomaan myyntitaitojen puutteen. ” Täällä panostetaan tutkimukseen ja tuotekehitykseen, mutta ei myyntitaitoihin. Yritykset tekevät hyvin omia tuotteitaan, mutta ne eivät osaa myydä niitä. Ammattitaitoinen myyjä kertoo tuotteen hyödyt asiakkaalle.”

Iltalehti 4/2015


Tuija Rummukainen jatkoi dynaamiseen tyyliinsä edellisvuoden Huippumyyjä-teemaansa. Nyt oli tapetilla myyntiryhmän johtaminen ja huippupomo. Tuijan lista huippupomon tärkeimmistä ominaisuuksista on tässä: Taito myydä tavoitteet, oma esimerkki, kyky nostaa energiaa, vapaus valvonnasta, oma myyntitausta, kyky viestittää kiinnostus ihmisistä, häviämisen vihaaminen ja kyky yksinkertaistaa.

Comgate asiakaslehti 1/2015


”Jos myynti ei onnistu, yritykseltä loppuu rahat eikä kenelläkään ole töitä. Kouluttamattomia ja ammattitaidostaan epävarmoja myyjiä vaivaa luurikammo, liimatakamus tai ripakauhu. Jostain syystä jotkut myyvät jopa kahdeksan kertaa enemmän kuin toiset.”

Ehkä yllättävin hyvän myyjän piirre on hiljaisuus. Asiakasta ei tarvitse puhua pyörryksiin vaan järkevämpää on kuunnella hänen toiveitaan. Hyvät myyjät ovat rehellisiä, oikeudenmukaisia ja suoria.

Karjalainen 1/2014

Yritysvalmentaja uskoo, että jos firmat panostaisivat enemmän myyntihenkilöstönsä ammattitaitoon ja myynnin kehittämiseen, viime syksynä ja tänä talvena olisi vältytty monilta yt-neuvotteluilta. Rummukaisen mielestä pahimpaan mahdolliseen virheeseen sortuvat usein aloittelevat start-upit. Yrityksellä voi olla hieno tuote, mutta keinoja myydä sitä ei ole mietitty lainkaan.

Talouselämä 1 / 2014